Welke kosten betaal je allemaal per jaar?
Op verschillende momenten in het jaar krijg je een factuur. Van het domein zelf of van een overheid. Wat betaal je wanneer? We trachten het hier in één oogopslag duidelijk te maken.
Goed om weten: je kan je verwachten aan een factuur van gemeente Viroinval, van de provincie Namen en van het Waalse gewest. Dan zijn er ook facturen van het domein voor jouw verbruik van water en elektriciteit en er is de bijdrage in de kosten van het domein. Tot slot is er allicht een verzekering voor jouw chalet - als je die hebt. Hier een visuele voorstelling.
Over de kosten van het domein volgt binnenkort meer info. Hoe wordt jouw geld besteed? Wat zijn de grote kostenposten? Welke kleinere kosten zijn er? En ook: hoe kijken we samen vooruit. Want de bestedingen in het domein doen we voor ons allen.
Voor de algemene vergadering in de zomer krijg je een overzicht van de gemaakte kosten. Op de vergadering zelf kan je daar vragen over stellen. Even de tijd nemen om de cijfers te bekijken is dus zinvol! Ook de plannen voor het volgende jaar besluiten we daar samen.
Dit bestuur wil iedereen maximaal betrekken in de besteding van ons gezamenlijk geld. Een eerste stap zetten we binnenkort met een open vergadering rond de situatie van onze wegen. Er is werk aan de winkel, veel werk. Sommige wegen zijn nog nauwelijks berijdbaar. Daar moet iets aan gebeuren, wat we precies doen beslissen we in overleg met jullie, de eigenaars.
Tot binnenkort!